DevStories: hogyan kezdtem programozni?

Olyan logikusnak tűnt minden: bepötyögök pár sor kódot egy könyvből és máris futhat a játékom  a kölcsön kapott TVC-n, és akár kazettára is kimenthetem, vagy módosíthatom. Teljesen ártatlanul kezdődött úgy nyolc évesen.

De hamar jött egy kis programozás c4-en alsó tagozatban, majd egy 286-os másik kölcsön gép, ahol már a qBasic mindent vitt. Akár a megoldott matek házik ellenőrzését: koordináta geometria feladatok, egyenlet rendszerek megoldása kis szkriptekkel a kíváncsiság kedvéért.

Sokat inspirált nagybátyám, akivel fél évente, ha találkoztam, de mindig valami érdekeset mondott, de neki ez nem is volt a szakmája.

Az első látványos dolgok már HTML és JavaScript kódolással jöttek 1995-ben. A korábbi procedúrák a fejére álltak és a leírások absztrakciójának megértésében sokat segített AlieN a gimiben – a SHIFT gombot mindig nyomva tartjuk 😊

Azóta sikerült jó sok mindenféle jóba bele kontárkodni, bántam, hogy egyszer konzulensnek mentem, egy igazi fejlesztő csapatban már több mindent lehetett kódolni és tanulni.

Ma már mindegy milyen nyelv, vagy architektúra elé ülök. Sőt, az a legjobb, egy új frameworköt megtanulni egy coacheeval.

No comments:

Post a Comment